Tuesday, December 15, 2009

SELAMAT TAHUN BARU HIJRIAH 1431... SEMOGA MENJADI TITIK TOLAK PERUBAHAN PARADIGMA YANG MENYELURUH DAN HASILAN YANG HEBAT !!!




“Kamu adalah adalah ummat terbaik yang dilahirkan untuk manusia, kamu perintahkan yang makruf dan kamu cegah kemungkaran dan kamu beriman kepada Allah.” (QS. 3:110). “Demikianlah Kami menjadikan kamu sebagai ummat pertengahan agar kamu menjadi saksi atas perbuatan manusia.” (QS. 2:143).

Secara umum, HIJRAH berarti perpindahan dari suatu tempat ke tempat lain, atau dari suatu keadaan kepada keadaan yang lain. Sehingga, hijrah boleh saja dalam bentuk prilaku, ideologi, moral, hukum, kebudayaan dan sebagainya.

Yang penting pastikan kita ambil kesempatan sempena tahun baru hijrah ini memacu ketangkasan dan kehebatan kita dalam pelbagai sudut untuk lebih cemerlang sesuai fitrah diri kita yang Tuhan jadikan sebagai sebaik-baik kejadian.
Yang jadi usahawan jangan suka tidur awan-awan (siang)takut nanti kena sawan. Pandang masa depan dengan pemikiran positif dan berwawasan.
Tahun 2010 nampaknya dalam negara kita, suram jika dilihat dari sudut strategi pimpinan BN yang memerintah (mungkin dah tak lama)yang belanjawannya defisit, potong sana potong sini (sampai dah tak tahu nak potong apa). Perniagaan pasti tidak serancak sebelum ini, tapi jangan putus asa Allah yang beri rezeki, usaha dan kena kreatif lagi, pasti kejayaan dapat dikecapi.

SELAMAT TAHUN BARU

SEMOGA KITA SEMUA DIBERKATI.
JANGAN LUPA BUAT SEGALA SURUHAN NABI
PATUH PERINTAH ILAHI ROBBI
PASTI KITA DILIMPAHI REZKI,
ATAS BAWAH KANAN DAN KIRI.

No comments: