Tuesday, June 10, 2014

JANGAN KAU SANDARKAN HARAPAN,

JANGAN KAU SANDARKAN HARAPAN,
PADA MEREKA YANG ZALIM DAN TIADA PERIKEMANUSIAAN,
KELAK NASIB MU PASTI AKAN DIPERJUDIKAN,
KERA DI HUTAN DISUSUKAN, ANAK SENDIRI MATI KELAPARAN.
MANA UMNO, MANA PERKASA, MANA JATI,
MELIHAT BANGSA MU DITINDAS, DI HINA DAN DI KHIANATI.
KOKOK MU BERDERAI-DERAI TANPA KAU SEDARI,
EKOR RANGGI MU BERGELUMANG TAHI..
Kurang sebulan kita menyambut Ramadan, Datuk Bandar & PTG WPKL tetap bertegas merobohkan rumah penduduk Kg Chubadak Tambahan, Sentul. Malam ini mereka tidur dekat tapak rumah yang diratakan. BN zalim! Laknat buat Datuk Bandar!
Mangsa kerakusan regim menjelang Ramadhan. Stiap kali mjelang Ramadhan ada saja kes serupa. Entah sedar ke tidak kita....
Anak melayu merempat...tanah diduduki bertukar milik ke tangan pemaju semua gara2 umno. Peristiwa malang yg silih berganti saban tahun. Tapi sebab umno itu Islam...masih ramai yg mahu sandarkan percaya kpd mereka....ironik!
Selepas rumah diranap dinding oleh jentolak...ada yg cuba menyelamatkan apa yg perlu....tak sangka regim umno sekeras itu gamaknye.
Kalau masih ada yg mahu percaya umno itu akan berubah....kelak yg menjadi mangsa adalah rakyat juga
Walau barangkali beberapa kerat pimpinan akan ada yg rasa terbela oleh pemimpin umno yg durjana....tapi air mata rakyat akan terus mengalir tanpa henti....bukan sekali dua...bukan sehari dua...bukan sebulan dua...bukan setahun dua....
Hanya rakyat yg berani dan keberanian yg terzahir daripada pengalaman sendiri...melihat dgn mata kpala sendiri akan berjaya bangkit sesungguhnya utk tumbangkan regim.
Kalau yg enak di kerusi empuk bilik berhawa dingin...kealpaan itu kapan saja akan pamit dan mengulit jiwa dan kesedaran yg sempit.
Lawyer yg wakili mereka selama ini rupanya adalah umno.
Dipaksa pindah ke PPR Taman Muda tingkat 7 dan 8....yg blm pun ada bekalan elektrik

No comments: