Tuesday, June 28, 2016

KEPADA MU




                         KEPADA MU

Kepada Mu Harapan ku wahai Tuhan
Sekali pun aku seorang yang berdosa
Wahai Zat yang maha Pemberi dan Pemurah
Tatkala sesak dada ku dan sempit perjalanan hidup ku
Ku jadikan rayuan ku sebagai jalan mengharap keampunan Mu


Hanya Engkau sahaja yang memiliki keampunan
Untuk dosa yang tak akan terhapus ini
Engkau Maha belas dan Maha Pengampun
Itu lah kebaikan Mu dan kasih sayang Mu

Engkau yang memberi aku makan dan hidayah
Memang selamanya Engkau yang memberi anugerah dan nikmat
Semoga Engkau mengampuni kesalahan ku
Menutup dosa-dosa ku dan setiap perkara buruk yang telah lalu
Andainya Engkau ampunkan aku, ampunkan dari kederhakaan
Kezaliman, penganiayaan yang tak pernah terpisah dari ku

Kekasih, Engkaulah harapan ku
Cukuplah hanya Engkau bagi orang-orang yang berharap
Ku pelihara kasih ku yang dicemari nafsu
Aku janji akan ku jaga kasih yang telah tercalar

Disaat ku jaga, aku rindu, disaat ku lelap aku berharap
Yang terus mengiringi langkah ku, bersemangat dan berirama
Keampunan Mu yang mendatangi hamba
Meninggi dan memuliakan martabatnya.

Nashuha Jamidin Al Pontiani
27 Jun 2016

No comments: