Wednesday, June 3, 2009

MENGHARAP DURIAN RUNTUH, ….ALIH-ALIH BUMBUNG STADIUM PULA YANG RUNTUH!!!

Sebahagian besar rakyat malaysia ternanti-nanti durian runtuh natijah dari pakej ransangan Ekonomi yang diketengahkan oleh Perdana Menteri Malaysia "Satu Malaysia, Raktyat di Dahulukan, Pencapaian di Utamakan." Tiba-tiba gempar benda lain pula yang runtuh!!. Dahsyat sungguh keruntuhan bumbung stadium di Terengganu yang kepimpinan negeri diramalkan bakal runtuh akibat sepak terajang politik Alif Mim Nun Wau di negeri tersebut.

Bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, Kuala Terengganu, hampir musnah apabila kira-kira 60 peratus struktur bahagian bumbungnya runtuh. Kerugian dianggarkan RM25 juta.
Kejadian yang berlaku pada kira-kira pukul 9.30 pagi semalam itu, melibatkan bahagian hadapan, kiri dan kanan bumbung stadium. Runtuhan dipercayai bermula pada bahagian tengah stadium yang menempatkan bilik tetamu kehormat (VIP) dan tempat duduk utama termasuk pentas diraja.
Tiada kemalangan jiwa dilaporkan bagaimanapun beberapa motosikal dan sebuah kereta ditimpa bumbung stadium yang runtuh itu.
Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang berharga RM292 juta dirasmikan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 10 Mei tahun lepas merupakan sebahagian daripada Kompleks Sukan Gong Badak bernilai RM543 juta.
Stadium berkenaan menjadi mercu tanda Terengganu dan gelanggang bagi beberapa acara utama pada Sukan Malaysia (Sukma) 2008 dan perlawanan bola sepak Liga Super.

SAUDARA SAUDARI PEMBACA CUBA FIKIRKAN APAKAH GERANGAN ANGKARA STADIUM YANG BEGITU GAH DAN MEMAKAN BELANJA BEGITU BESAR BOLEH RUNTUH DALAM WAKTU SESINGKAT ITU?? ADAKAH SALAH TUHAN (BENCANA ALAM) SEPERTI KATA SAMY VELLU, ATAU GEJALA KETIDAK TELUSAN PEMIMPIN YANG TERLIBAT DALAM KELULUSAN BANGUNAN, ATAU PENYAKIT RASUAH??? SILA BERI KOMEN ANDA. yb, kULIMEE. YB SIDAM, ATAU BOB MARLESIA MUNGKIN ADA IDEA NAK KOMEN.

No comments: