Wednesday, July 8, 2009

KEMELUT PPSMI TERURAI DI MANIK URAI


GAMBAR - SEKADAR HIASAN

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran hari ini mengumumkan bahawa PPSMI YANG TELAH DILAKSANAKAN SELAMA 6 TAHUN DIHAPUSKAN. Berikutan keputussan itu, subjek sains dan matematik akan kembali diajar dalam Bahasa Malaysia.

Walau pun pengumuman ini dibuat bersempena kempen politik dalam pilihan raya di Manik Urai, Kelantan, dan dilihat sebagai strategi menambat hati pengundi,namun majoriti rakyat amat gembira. sekalong tahniah dan syabas kepada SELURUH RAKYAT YANG PERIHATIN DAN SENTIASA BERILTIZAM MENYUARAKAN BANTAHAN SELAMA 6 TAHUN . AKHIRNTA SUARA ANDA DI DENGAR DAN BERJAYA MENGHAPUSKAN SATU DASAR YANG DILAKSANAKAN TANPA SATU PERANCANGAN STRATEGIK. IA JUGA SATU PUKULAN KO KEPADA MAHATHIR- PENGASAS PROJEK PPSMI (PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN SASAU MAIN IKUT-IKUT). Kepada Muhyiddin diucapkan tahniah atas Keberanian beliau memansuhkan dasar yang menyusah dan merugikan ini. Inilah barangkali yang dikatakan SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT.......!!

Soal ia akan berkuatkuasa tahun 2012, hanya masalah teknikal sahaja. Yang penting mekanisma sudah ada, momentumnya pasti akan menyusul.

Kepada Dewan Bahasa, janganlah lembab lagi, teruskan usaha dan lipatgandakan lagi hasil menterjemah buku-buku ilmiah dari pelbagai bahasa ke dalam Bahasa Melayu. JANGAN LEMBAB DAN MALAS LAGI, . MESTI PRO AKTIF. SYABAS KEPADA WARGA PENDIDIK.

No comments: